divendres, 1 d’octubre del 2021

Chase It Down (Bobby Gillespie & Jehnny Beth)

 

Fa un any, per aquestes dates dedicava una sèrie de post a Isobel Campbell i Mark Lanegan, a qui definia com a “estranya parella” (vegeu aquí), qualificatiu que podria aplicar als protagonistes d’avui.

Em refereixo a dos coneguts del blog, l’escocès BOBBY GILLESPIE, el frontman dels aclamats Primal Scream (aquí), i la francesa JEHNNY BETH, la polifacètica actriu, escriptora, presentadora de radio i TV, productora i, el que aquí ens ocupa, cantant, activitat en la que es va donar a conèixer amb el duo John & Jehn i es va consolidar amb The Savages (aquí), que compatibilitza amb una incipient carrera en solitari, amb l’interessant To Love Is To Live (2020) i múltiples col·laboracions amb músics com Trentemøller, Julian Casablancas (de The Strokes), Tindersticks, The xx, els Gorillaz de Damon Albarn, Noel Gallagher (ex-Oasis) o els mateixos Primal Scream, amb qui es van conèixer a Londres en el concert de comiat del grup Suicide el 2015 i amb qui havia interpretat al Bristol’s Downs Festival del 2016 el tema Some Velvet Morning, adaptat de la composició de Lee Hazlewood per a Nancy Sinatra el 1967 per a l’LP Evil Heart (2002), aleshores amb la top-model Kate Moss com a partenaire.

Una parella que, allunyada dels seus respectius paràmetres, el rock electrònic i el post-punk, destil·la una química a priori sorprenent i amb un estil proper al soul, el country-rock i el pop de cambra dels 60, en la que Gillespie carrega amb el gruix del repertori en el seu disc Utopian Ashes (2021), per a la gravació del qual han comptat amb gairebé tots els Primal Scream, Andrew Innes com a co-autor i a les guitarres, Darrin Mooney a la bateria i Martin Duffy als teclats, amb la excepció de la baixista Simone Butler, reemplaçat per Johnny Hostile, el de John & Jehn, parella de Beth.

Un àlbum conceptual en el que, sense que ens consti cap problema amb els seus conjugues, per el que no el podem considerar autobiogràfic, Bobby i Jehnny simulen ser una parella amb severes divergències que airegen en públic el seu desamor a l’estil dels esmentats Sinatra-Hazlewood (a qui em comprometo a dedicar una CdD en les properes setmanes) en nou tracks de regust nostàlgic que pot esdevenir tan atemporal com altres clàssics als que emula, com Serge Gainsbourg i Jane Birkin, Gram Parsons i Emmylou Harris, Richard i Linda Thompson o, més recentment, Nick Cave i la fa no gaire traspassada Anita Lane.

Una obra majúscula en la que la veu de Beth, tot i brillar en temes com Your Heart Will Always Be Broken o aquesta Stones Of Silence que als més veterans us recordarà la mítica Venus, de Shocking Blue, queda relegada en pos d’un Gillespie, revertit de crooner, al que complementa a la perfecció en temes com English Town, amb un sorprenent ritme de vals, Remember Me Were Lovers, Living A Life o la CdD d’avui, la inicial Chase It Down, la que enceta amb uns primers compassos a ritme de violí un altre dels discos que més m’agraden dels recentment publicats.

 

- BOBBY GILLESPIE & JEHNNY BETH. Chase It Down. Utopian Ashes (2021).


<p class="MsoNormal"> 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada