A l'hora de complir el meu compromís adquirit fa unes setmanes de recordar què se'n va fer dels Small Faces després de la sortida de Steve Marriott per formar els Humble Pie, he pensat començar recuperant el que vaig dir en un moment del post sobre aquell quartet londinenc:
"Per substituir el frontman, la resta de la banda va haver
de contractar dos membres, el guitarrista Ron Wood i el
cantant Rod Stewart, tos dos excomponents del Jeff Beck
Group, per formar la banda més “gamberra” que es recorda, aquella que
representa millor que cap allò del “sex, drugs and rock & roll”, THE
FACES (o, simplement, Faces), els múltiples excessos de la qual van
acabar amb una altra diàspora: Wood va substituir a Mick Taylor en
els Stones (amb qui continua 40 anys desprès), Stewart amb una carrera musical
i, sobretot, de play-boy que també perdura (vegeu aquí),
Jones va anar als seus “col·legues” The Who per substituir el
malaurat Keith Moon i Ronnie Lane moriria el
1997, amb 51 anys, víctima d’una esclerosi múltiple".
I, reprenent l'argument, direm que en va resultar una formació que, amb una
existència tan efímera com era d'esperar, a partir d'un debut no gaire
convincent amb First Step (1970), va anar guanyant popularitat en
els següents, Long Player (1971), el d'un dels seus hits, Sweet
Lady Mary i A Nod Is As Good As A Wink...To A Blind Horse
(1971), el de Miss Judy's Farm i Stay With Me, en els que Wood
contribuïa amb els temes més robustos i, diguem-ne, bluesy i Lane amb
els més de pop melòdic, deixant les lletres per a un cada vegada més
llançat Stewart.
Un èxit, tant en vendes com en extenuants gires, que els va reportar grans
beneficis econòmics que no van dubtar en malgastar, i no només en la compra de
mansions i castells, el que va comportar les primeres desavinences per part de
Lane, el més assenyat, qui, després del caòtic enregistrament del no inferior Ooh
La La (1973), el de Cindy Incidentally, deixaria la banda,
essent substituït per Tetsu Yamauchi (ex Free), amb qui
encara publicarien un directe, Coast To Coast: Overture And
Beginners (1974), sorprenentment acreditat a...ejem! Rod
Stewart/Faces, el que feia preveure un final, precipitat per la
"fugida" als USA del frontman, amb una carrera solista
paral·lela encara més reeixida i perseguit pel fisc britànic, i la
incorporació de Wood als Rolling Stones.
De les successives, i per diversos motius, reunificacions posteriors dels
Faces, fins a la darrera, amb un tal Mick Hucknall (ex Simply Red)
com a cantant, prefereixo ni parlar-ne, em quedo amb el record de la millor
barreja de rock'n'roll amb tocs de folk, rhythm, & blues i honky
tonk i, sobretot, amb aquells directes, com diria aquell conegut
comentarista esportiu de TV3, tan apostoflants, com podeu apreciar
a la CdD d'avui, la esmentada Stay With Me, una composició de Stewart i
Wood en la que el productor Glyn Johns aconsegueix captar l'esperit de
la banda actuant en directe, i més aviat a la tarima d'un pub que no a
l'escenari d'un estadi.
Jutgeu-ho vosaltres, amics i seguidors del blog.
- FACES. Stay With Me. A Nod Is A Good As A Wink...To A Blind Horse (1971).