Els nadius de la Illa de Wight, al
canal de la Mànega, es refereixen, una mica despectivament, als nouvinguts amb
el malnom de "cama mullada", que és com s'acaba al baixar de la
barca després de creuar l'estret de Solent que la separa de la Gran Bretanya.
I aquest, WET LEG, és
el nom escollit per dues amigues del Platform One College of Music de
Newport, la principal localitat de "The Island", la cantant i
pianista, reconvertida a guitarra rítmica, Rhian Teasdale i la guitarra
solista Hester Chambers, per al seu grup. Una banda en format quintet
per a les actuacions en viu, hereva de l’indie-rock i el post-punk dels
90 amb la particularitat d'unes lletres que transmeten l'ansietat i desafecció
pròpies dels "millennials" però expressades d'una manera tan
lúdica com insolent, i amb un particular sentit de l'humor, extensiu en els
seus vídeos, insultantment descarats.
El seu àlbum de
debut, l'homònim Wet Leg (2022), el llançament del qual
va estar precedit uns mesos abans per singles com Chaise Longue
(vegeu aquí), Wet Dream (i aquí) i el doble Too Late Now/Oh No,
ha estat aclamat de manera unànime per la crítica i el públic, esdevenint una
de les sensacions del moment.
Com a CdD he triat el primer tema esmentat, composat per Teasdale mentre descansava ajaguda precisament al sofà tipus "chaise longue" de l'avi de Chambers, en el que, desprès d'una introducció de bateria i baix, entra la veu, a la que succeeixen unes guitarres implacables que desperten l'entusiasme dels seguidors, com es pot apreciar en el vídeo de l'actuació al Festival de Glastonbury del 2022.
- WET LEG. Chaise Longue. Wet Leg (2022).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada