Amb el post d'avui, precedit pels dedicats
a Diners i Bory, tancarem una mena de cicle de tres CdD al
voltant de la figura de MO TROPER, el cantautor, guitarrista i
productor de Portland, Oregon, que debutaria amb un parell d'LP ben
acollits pel públic i la crítica, Beloved (2016) i Exposure
& Response (2017), en els que es movia entre l’emo-folk
amb algun que altre aire "dylanià" i el pop més sofisticaticat
dels anys 60 del s. XX, com el de The Beach Boys o The Beatles,
dels quals el seu pare n'era un gran fan, per introduir algunes versions
en el tercer, Natural Beauty (2020), fins a reinterpretar fil per
randa el mític àlbum d'aquests, del 1966, al següent, Revolver
(2021), i evolucionar decididament cap a l’indie-pop més sorollós amb
enregistraments casolans ("lo-fi"), tocant gairebé tots els
instruments, del que en van resultar dos discos d'aquells que es coneixen com a
Do it Yourself (D.I.Y.), traduïble com "fes-t'ho tu
mateix" o, en una paraula, de bricolatge, l'interminable Dilettante
(2020), amb 28 tracks, i MTV (2022), amb "només"
15.
Dos discos amb lletres tan emotives com iròniques
però difícil de suportar i no únicament per
la seva desmanegada producció sinó també per aquesta veu
hiperaguda, diguem-ne "singular", que pot arribar a ser, més que
molesta, irritant, als que no m'havia plantejat dedicar cap article del blog.
Però l'escolta casual, motivada pels crèdits dels
àlbums dels dos artistes mencionats a l'inici, d'aquest Troper Sings Brion (2023), m'ha fet canviar d'opinió. Un disc en el que
reinterpreta 11 temes inèdits del compositor de New Jersey, més conegut per les
seves BSO de pel·lícules, de les que en cal destacar la guardonada Magnolia
(Paul Thomas Anderson, 1999), interpretada per Julianne Moore i Tom
Cruise, que per la seva obra com a cantautor, amb un únic LP
publicat com a solista, Meaningless (2001), a més a més d'un
altre de previ, Ro Sham Bo (1994), amb l'efímer grup The
Grays.
Unes cançons de pop psicodèlic que Morgan
(nom de pila) Troper va recuperar a partir de discos pirates o "bootlegs"
enregistrats en els concerts que Jon Brion ofereix un divendres al mes
al club Café Largo, actualment i després d’un canvi d’ubicació, anomenat
Largo at the Coronet, de Los Angeles, Califòrnia, a algun dels
quals havia assistit, en les que al talent de l'un com a compositor s'hi
afegeix el de l'altre com a productor i intèrpret, del que en resulta un dels
meus àlbums favorits de genuí power pop.
Per destacar-ne alguna, com tinc el costum, us
diria Pray For Rain, Citgo Sign, Any Other Way o la CdD, Not Ready
Yet, un tema que havia "descobert" abans un tal Mark Oliver
Everett, aka Mr. E, qui el versionaria (vegeu aquí) en el disc de debut dels Eels, Beautiful
Freak (1996), en el que, per cert, va participar com a músic
i coproductor el mateix Brion.
-MO TROPER. Not Ready Yet. Troper Sings Brion (2023).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada