divendres, 16 d’abril del 2021

The Steps (Haim)

 

Les germanes Este, Danielle i Alana Haim, multiinstrumentistes foguejades des de la infància als escenaris (com podeu comprovar aquí), acompanyant els seus pares, músics amateurs, i, posteriorment girant amb professionals coneguts del blog com Jenny Lewis (ex Rilo Kiley) o Julian Casablancas (ex The Strokes), van comptar amb el bateria Dash Hutton per formar el seu propi projecte, anomenat amb el seu cognom, HAIM.

Una banda que parteix del pop-rock dels 60 i 70 que escoltaven a casa, al que afegeixen estils posteriors com el synth-pop dels 80 i el rhythm & blues dels 90, amb influències de notables dones de totes les èpoques com Joni Mitchell (i l'esperit Laurel Canyon), Madonna, Alanis Morissette, Sheryl Crow, Rihanna, Taylor Swift però, sobretot, de Stevie Nicks i Christine McVie, les vocalistes de Fleetwood Mac, amb qui sovint se les ha comparat.

Un grup amb dos primers LP, Days Are Gone (2013) i Something To Tell You (2017), que van augurar unes expectatives que s'han complert en el darrer Women In Music Pt. III (2020). Un disc per a la gravació del qual les de Los Angeles, Califòrnia, van haver de superar múltiples adversitats com la mort de la millor amiga de l'Alana, la diabetis 1 de la Este i la depressió a conseqüència del diagnòstic de càncer de testicle de la seva parella, Ariel Rechtshaid, co-productor juntament amb Rostam Batmanglij (ex Vampire Weekend), que han quedat reflectides en les lletres de Danielle.

Un àlbum de títol satíric ("Dones a la música") que podeu trobar escrit amb l'acrònim WIMPIII, amb uns arranjaments impecables basat en el pop comercial però amb elements de tota mena de gèneres com el garage-rock, folk, country, reggae, R&B, funk, jazz, hip-hop, electrònica...sovint barrejats dintre d'un mateix dels seus 16 tracks, la majoria acreditats al trio de germanes i als productors.

Un LP que comença amb una introducció de saxo en un tema dedicat a la seva ciutat, Los Angeles, instrument que reapareix en un dels tres "bonus tracks" finals, Summer Girl -en el que, en base al sampler de la mítica Walk On The Wide Side (Transformer, 1972), acrediten com al co-autor a Lou Reed- i del que en destacaria altres com I Know Alone, Gasoline, Don't Wanna, I've Been Down o la CdD, The Steps, amb l'irresistible tornada:

 

          Every time I think that I've been takin' the steps

          You end up mad at me for makin' a mess

          I can' understand

          Why you don't understand me, baby

 

- HAIM. The Steps. Women In Music Pt. III (2020)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada