divendres, 2 de febrer del 2018

The Louvre (Lorde)

La neozelandesa Ella Marija Lani Yelich-O'Connor, amb l'ajut del productor Joel Little, va penjar a Souncloud un EP, The Love Club (2012), del que en pocs mesos ja se’n havien descarregat gratuïtament més de seixanta mil còpies, motiu per el que la discogràfica Universal el va llançar oficialment a iTunes i, gràcies al tema Royals, la jove de 17 anys, coneguda artísticament com a LORDE, va guanyar dos premis Grammy.
Només uns mesos després va publicar el primer àlbum d'estudi, Pure Heroine (2013), molt ben rebut per la crítica i amb un gran resultat comercial, incrementat per la participació a la banda sonora de la pel·lícula The Hunger Games: Mockingjay-1ª part, traduïda aquí com "Los juegos del hambre: Sinsajo-1ª parte" (Francis Lawrence, 2014) amb el tema Yellow Flicker Beat, amb unes quantes nominacions més.
El seu estil és una mescla de gèneres com el pop, el rock i el rhythm & blues, amb lletres enginyoses que defugen els tòpics de les relacions amoroses i tracten aspectes culturals diversos, amb metàfores i al·legories inexplicables per a una autora tan jove si no sabéssim que és filla d'una reconeguda poetessa que, des de petita, li ha inculcat la passió per les lletres, al que s'ha de sumar la presència escènica, amb intensos i particulars elements gestuals i una vestimenta que aporta un aire teatral amb el que la estrella reconeix superar la seva timidesa natural.
I quant hi havia el risc de tot això acabés amb un "one hit wonder", aquesta aficionada a temes de la reialesa i aristocràcia (fins al punt que inicialment havia triat el nom de Lord, que va desestimar per sonar massa masculí) ha demostrat tocar de peus a terra i el següent treball s'ha fet esperar quasi quatre anys. Una eternitat en la que, produïda ara per Jack Antonoff, ha preparat la edició del sorprenent Melodrama (2017), una obra quasi conceptual en la que una festa casolana li serveix de fil argumental per tractar emocions com la soledat i les preocupacions d'una generació a la recerca de trobar el seu lloc al mon.
Un àlbum amb una preciosa portada, obra de l'artista de Brooklyn, New York, Sam McKinniss, que juga amb atmosferes i textures molt variades, des de temes pop ballables com els que l'obren, Green Light, i el finalitzen, Perfect Places, a balades com la desassossegant Liability, amb el piano com a base i uns commovedors crescendo de veu que suporten la comparació amb Lana Del Rey (i que podeu escoltar aquí) o la que he triat com a CdD, The Louvre, una composició amb una estructura molt particular, guiada per una base electrònica ambiental amb predomini els greus, amb un minut final de guitarra i sintetitzador (al que en els directes hi afegeix uns innecessaris "oh, oh...") que us deixarà amb una estranya sensació de pau.

- LORDE. The Louvre. Melodrama (2017).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada