divendres, 18 de juny del 2021

Xian Man (Stephen Malkmus)

 

Berman/Malkmus 5.

En el darrer post de la sèrie dedicada a David Berman i STEPHEN MALKMUS comentarem el darrer disc d'aquest, Traditional Techniques (2020), amb un registre absolutament diferent del que coneixem en les seves etapes liderant Pavement o en solitari, acompanyat de The Jicks.

Un àlbum en el que el genuí referent de l’indie-rock s'acompanya de músics com el multiinstrumentista, i productor, Chris Funk (de The Decemberists), el guitarrista Matt Sweeney i l'afganès Qais Essar, entre altres, amb un resultat tan sorprenent com fascinant. Una obra eminentment acústica amb temes d'estructures sinuoses basades en la seva guitarra de 12 cordes i una secció de cordes, a les que, puntualment, s'afegeixen la guitarra elèctrica, les flautes i el sitar, que li aporten un toc psicodèlic a l'estil del folk-rock de finals dels anys 60. 

I tot això sense trair la seva particular, per lúcida i càustica, visió del mon, defugint de la nostàlgia a la recerca de noves fonts d'inspiració. I a fe que la troba, com es pot comprovar, emmarcades entre la inicial ACC Kirtan i la tendra Amberjack final, en aquestes deu tracks de les en destacaria altres com The Greatest Own In Legal History, Shadowbanned i la CdD, Xian Man.

Un tema a ritme de blues, amb un riff de guitarra acústica de l'autor i un solo de la elèctrica de Sweeney espectaculars, el títol del qual correspon a l'abreviatura de la paraula "christian", sense cap referència, doncs, a la ciutat xinesa, famosa per la troballa dels guerrers de terracota.

 - STEPHEN MALKMUS. Xian Man. Traditional Techniques (2020).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada