divendres, 21 de setembre del 2012

When Your Heart Is Weak (Cock Robin)


Avui comencen les festes de la Mercè i, si no plou com va fer l’any passat a l’hora de l’actuació de John Vanderslice, tinc previst assistir a dos concerts. L’un es d’un grup actual, Sonny & The Sunsets, l’altre d’una banda mítica recentment reagrupada, The Dream Syndicate de Steve Wynn.
Però ja en parlarem un altre dia perquè la CdD d’avui està condicionada per el que em va passar fa uns dies:
Acabava d'estacionar el vehicle a l'aparcament de la feina quant va arribar el meu amic fanàtic de la música (vegeu aquí) que, només baixar del cotxe, i coneixedor dels meus hàbits, em preguntà:
- Què venies escoltant avui?
- Doncs un grup que m'agradava molt però del que no n'he sabut mai més res, els COCK ROBIN.
I ell, fent gala una vegada més els seus coneixements, respon:
- Ah! els de When Your Heart Is Weak
I penso que és bo tenir un petit record per aquesta banda de pop-rock sorgida a Califòrnia, liderada pel cantautor texà  Peter Kingsbery, que va editar tres àlbums als anys 80 i va reaparèixer, sense pena ni glòria, el 2006. 
La veritat és que, malgrat la seva indubtable qualitat artística, no van acabar de triomfar al USA, tot i que van gaudir d'una certa popularitat a Europa, sobretot amb el primer disc, Cock Robin (1985), produït per Steve Hillage, del que destaquen especialment dos temes, la CdD d'avui, dedicada al meu amic melòman, When Your Heart Is Weak i The Promise You Made.
Els principals trets diferencials de la banda son unes melodies fàcilment recordables, el que alguns qualificarien de easy-listening i, per sobre de tot, l'harmonia vocal de Kingsbery amb la italo-xinesa Anna LaCazio. I és just reconèixer, a més a més dels seus recursos tècnics, tant vocals com instrumentals, la passió i les ganes que hi posen a l'interpretar els temes, predominant els mitjos temps com els esmentats.
Per a qui s'animi, la tornada fa així:

                            Cause when your heart is weak
                            I'm gonna pick the lock on it
                            my fingertips won't fail me
                            no matter what you do

- COCK ROBIN. When Your Heart Is Weak. Cock Robin (1985).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada