divendres, 17 de desembre del 2021

Transference #2 (Madee)

 

A propòsit de...Ramón Rodríguez -3:

En el tercer i darrer dels post, publicats en ordre cronològic invers, de la sèrie "A propòsit de Ramón Rodríguez" recordarem la seva etapa inicial liderant un dels grups més icònics de l’indie-rock català, tot i que cantat en anglès, de principis del segle XXI.

Parlem de MADEE, la banda fundada a Cabrils (Maresme), per l'esmentat lletrista, guitarrista i cantant - i propietari dels estudis Cydonia Records- amb el bateria Lluís Cots i el baixista Pep Masiques, als quals s'hi afegirien els germans Capi i Adam Vives, també guitarristes, que en un lustre d'existència es convertiren en un grup de culte per a tota una generació de seguidors del rock alternatiu.

Un combo que debutaria amb el fantàstic Songs From Cydonia (2002), que incorporaria al teclista Marc Prats en el segon, Secret Chamber (2003) i tocaria el sostre de l’emo-rock de casa nostra amb Orion Belt (2004). Un àlbum molt ben acollit per la crítica que tindria un efecte negatiu sobre la banda, amb diversos projectes paral·lels -com el que ja coneixeu de The New Raemon (vegeu aquí)- que van posar en perill la seva continuïtat, circumstància que semblava superada amb la publicació, tres anys després, del meu preferit, L'Antarctica (2007). Un miratge al cap i a la fi, perquè poc després ho deixarien fins que, per a sorpresa dels seus fans, aprofitant els mesos de confinament a causa de la pandèmia de la Covid-19, han tornat, 14 anys després i amb BCore, el segell de sempre, amb un nou treball, Eternity Mingled With The Sea (2021), amb el canvi de Cots pel jove Antonio Postius, qui va ser el primer bateria de Mourn, els protagonistes del primer post d'aquesta sèrie (vegeu aquí) i amb la particularitat de que ara RR ha deixat les lletres en mans del fotògraf i poeta americà Mark Swanson.

Com a CdD he triat un tema de l'esmentat L'Antarctica, un disc produït per Santi García als Ultramarinos Costa Brava Studios de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), amb nous arranjaments, que inclouen instruments de corda i vent, amb un resultat musicalment més pop-rock que l'anterior, amb el que aconsegueixen proporcionar una mica d'esperança a una obra literàriament igual de trista, amb deu tracks conceptuals sobre l'aïllament i el dolor que provoca una ruptura amorosa, el primer dels quals, Transference #2, s'inicia amb unes notes de piano que de seguida ens fan intuir per on anirà la resta.

 - MADEE. Transference #2. L'Antarctica (2007).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada