Un esdeveniment per a mi prioritari,
com veureu en el seu moment, m'ha condicionat a avançar una setmana la
publicació de la CdD d'avui que inicialment tenia previst per al proper
divendres, 28 de setembre, amb motiu de l'actuació al dia següent a la sala Upload, de Barcelona, de THE POSIES, en el marc del seu 30th Anniversary Tour.
I és que ja fa trenta anys que dos amics de Seattle,
Washington (USA), Ken Stringfellow i
Jon Auer, compositors, cantants i
guitarristes, acompanyats d'un baixista i un bateria que han anat canviant al
llargs del temps, van endegar un projecte musical tot just uns parell d'anys
abans de que, amb Nirvana al
capdavant, esclatés a la seva ciutat el fenomen "grunge" (vegeu aquí).
Un estil musica res a veure amb el seu, farcit de veus
i melodies deutores de grups com The Beatles, The Hollies i, per
sobre de tots, dels precursors del power-pop,
els seus admirats Big Star, la banda d’Alex
Chilton, la devoció que professaven per la qual només és comparable a la
d'uns altres coneguts del blog, els
escocesos Teenage Fanclub.
Amb una cassette
gravada a la casa d'Stringfelow, Failure
(1988), sense base rítmica encara i tocant entre els dos tots els instruments,
van cridar l'atenció de la discogràfica Geffen,
amb la que van gravar tres àlbums, Dear
23 (1990), Frosting On The Beater
(1993) i Amazing Disgrace (1996), tan
ben acollits per la crítica com amb tan poc resultat comercial, el que va
provocar dubtes a la parella fins a intentar carreres individuals paral·leles,
abans de publicar el que semblava el seu comiat, Succes (1998), per dedicar-se Stringfellow a projectes tan diversos
com anar de músic d'acompanyament en un tour
dels REM, o formar bandes efímeres
com Saltine o The Disciplines i, fins tot, ell i Auer, a intentar reactivar Big
Star, amb els mateixos Jody Stephens
i, és clar, Alex Chilton, la prematura mort del qual el 2010 va engegar en
orris el projecte.
Mentre tant, els nostres protagonistes, que, tot i
haver-se tornat a casar Ken i viure a Franca, sempre havien deixat la porta
oberta a una possible tornada, han publicat tres discos més, Every Kind Of Light (2005), Blood/Candy (2010) i Solid States (2016), en els que alternen
composicions més experimentals amb altres de fidels al seu so habitual, que és
del que espero gaudir al concert de demà en vuit al Poble Espanyol.
I és que a mi, particularment, no m'importaria gens
que, amb l'excusa de que compleix 25 anys, toquessin fil per randa el Frosting On The Beater, possiblement el
seu millor treball. Un disc amb un títol que fa referència a la masturbació, en
el que, de la ma del productor Don
Fleming, endureixen un xic el seu estil, amb un so d'una força insòlita en
ells fins aleshores. Un disc per al que no passa el temps, des de la inicial Dream All Day, un dels seus temes més
coneguts, i els que la segueixen, com Flavor
Of The Month, Love Letter Boxes, Definitive Door o la que he triat com a
CdD. Seqüenciada com a track número
dos, a Solar Sister podeu gaudir del
poder melòdic de The Posies amb tota la seva intensitat.
-
THE POSIES. Solar Sister. Frosting On
The Beater (1993).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada