Bob Mould-2:
La època que va envoltar la separació de Hüsker Dü va anar acompanyada d’una profunda addicció a les drogues
i alcohol, la rehabilitació de la qual Bob
Mould va aprofitar per seguir composant, del que en van resultar dos LP en
solitari, tan diferents en el seu estil, inusitadament acústic i orquestral el
primer, Workbook (1989), com de nou
tornant al seminal post-punk l’altre,
Black Street Of Rain (1990), com
semblants en la seva repercussió comercial, gairebé nul·la.
Afortunadament això no va desanimar l’artista que, reclutant uns nous
baixista i bateria, va reprendre amb un altre format power-trio, ara amb ell com a únic compositor, amb les
característiques lletres introspectives però amb un so lleugerament més
accessible. Una banda, SUGAR,
tanmateix de vida efímera, amb la que va publicar dos LP d’estudi, Copper Blue (1992) i File Under. Easy Listening (1994), un EP
de “descartes”, Beaster (1993)
i el recopilatori Besides
(1995), abans de dissoldre per tornar a una carrera en solitari que perdura
fins a l’actualitat i que serà motiu d’un parell de post més en les properes setmanes.
Copper Blue va ser la resposta de Mould a grups de rock
alternatiu americà, com Nirvana o Pixies, als quals tanmateix havia
influït ell amb Hüsker Dü, l’afilada guitarra del qual sembla recuperar, tot i
què amb major predomini de la melodia, amb el resultat de convertir-se en
l’àlbum més reeixit, per qualitat i comercialment, de tota la seva carrera.
Un disc, coproduït per Lou Giordano,
amb deu intenses composicions, de les que en destacaria la inicial The Act We Act, A Good Idea (l’esmentat
homenatge als Pixies), Changes, Hoover
Rain (una al·lusió al pop dels 60
que tant en evoca a The Beatles com
a The Beach Boys) i, és clar, la
CdD, el seu hit per excel·lència.
Em refereixo a la track número
set, If I Can’t Change Your Mind, un
tema de pop acústic amb un senzill riff de guitarra de 12 cordes a l’estil
de The Byrds, una dada més sobre la
educació musical del nostre protagonista.
Una cançó, a l’èxit de la qual no va ser aliè el vídeo musical en el que es
mostren diversos tipus de relacions, en una imatge del qual s’entreveu
l’homosexualitat manifesta de l’artista, en la que, evitant, com és comú en les
seves lletres, els pronoms de gènere, expressa l’angoixa universal que, transcendint
orientacions sexuals, acompanya les ruptures amoroses.
I, tal com al primer post dedicat a Bob Mould, afegeixo una interpretació més recent del tema, en directe.
I, tal com al primer post dedicat a Bob Mould, afegeixo una interpretació més recent del tema, en directe.
- SUGAR.
If I Can’t Change Your Mind. Copper
Blue (1992).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada