Després de provar diversos noms
com Wise Blood o Weyes Blund, inspirats en la novel·la Wise Blood/Sang sàvia (Flannery
O'Connor, 1952), finalment va ser WEYES
BLOOD l’escollit per la cantautora Natalie
Mering per al seu projecte artístic. Una compositora, cantant i
multiinstrumentista, nascuda en el si d'una família de músics molt conservadora
a Santa Mónica, California, però autèntica nòmada que ha viscut a Pensilvania,
Philadelphia, Portland -on va actuar un temps com a baixista del grup Jackie-O Motherfucker-, Kentucky, Nuevo
México, Baltimore o Nova York, on em consta que resideix en el moment en el que
escric aquest post, l'estil de la
qual tant ens evoca l'esperit del Laurel
Canyon a Los Angeles, amb una veu i sensibilitat semblants a Joni Mitchell, com a compositores
celtes de la ona new-age com Enya. Un estil que s'expandeix del folk al dream-pop i a la psicodèlia, amb estructures sovint poc
convencionals que potser costaran una mica d'assimilar, però que entusiasmarà
al seguidors del blog a qui us
agradin conegudes artistes com Hope
Sandoval (de Mazzy Star), Angel Olsen o Lana Del Rey.
Una artista amb una carrera que,
barrejant classicisme i experimentació, des del 2011, inclou quatre LP i tres
EP de pop atemporal, amb melodies tan
inspirades com preciosos els arranjaments, amb el piano i els sintetitzadors
com a protagonistes, més enllà dels quals s'imposa la seva privilegiada veu.
Una carrera que ha anat in
crescendo des del seminal The Outside
Room (2011) i passant pel The
Innocents (2014), l'EP Cardamom Times
(2015) i Front Row Seat To Earth (2016),
per arribar al darrer, i per a molts millor, àlbum, Titanic Rising (2019), publicat fa només uns mesos, però del que no
he triat la CdD, en benefici del penúltim, el disc pel que la vaig conèixer i
amb el que em va captivar.
Un disc amb vuit llargues tracks, més un breu instrumental final,
coproduït amb Chris Cohen (de Deerhoof),
complementat amb un corpus videogràfic, sovint dirigit per la mateixa Mering,
que, traspassant els límits musicals, recrea les sensacions que produeixen les
composicions, més que no pas tradueixen el significat explícit de les
mateixes.
Unes composicions intimistes i
fràgils de les que en destacaria la inicial,
Diary, Used To Be, Seven Words o la CdD, la pista número quatre, Do You Need My Love?, la cançó d'amor
definitiva que no hauria rebutjat interpretar Beth Gibbons (ex-Portishead)...I presume, i de la que tot seguir podeu gaudir en una versió en directe i en el vídeo que us esmentava.
- WEYES BLOOD. Do You Need My Love?. Front Row Seat To
Earth (2016).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada