RICHARD HAWLEY és un compositor, cantant i guitarrista que,
després de gravar dos discos amb els mig desconeguts Longpigs i participar breument com a guitarrista de gira dels Pulp del seu amic i paisà de Sheffield
(Anglaterra) Jarvis Cocker, el 2001
va iniciar una carrera en solitari en la que porta set àlbums publicats, el
darrer dels quals, Hollow Medows
(2015), composat durant la convalescència de la fractura d'una cama.
El nom d'aquest darrer disc fa
referència a un verd turó a prop de la seva localitat natal, de la que pren
idees per als títols i les caràtules de moltes de les seves obres, com Late Night Final (2001), crit dels
venedors del diari vespertí Sheffield
Star; Lowedges (2003), un barri
de la urbs; Coles Corner (2005), la
cantonada d'un centre comercial i habitual punt de trobada de parelles des de
fa generacions o Lady's Bridge
(2007), un dels ponts de la ciutat font d'inspiració en la que, defugint cants
de sirena que el cridaven a Londres, ha decidit seguir vivint. Per als lectors
"completistes" interessats, els dos LP que manca esmentar son Truelove's Gutter (2009) i Standing In The Sky's Edge (2012), la
relació dels títols dels quals amb la provinciana Sheffield no us puc
concretar.
A més a més de tota aquesta obra
personal, aquest cotitzat músic ha participat en la gravació de discos de gent
tan diversa com el mateix Jarvis Cocker, The Manic Street Preachers, Arctic Monkeys, Elbow, Robbie Williams, Beth Orton, Lisa Marie
Presley, Nancy Sinatra i alguns
més, als que ha aportat la seva tècnica i els seus coneixements, fruït de la
passió, des de ben jovent, per músics americans de post-guerra con Lee Hazlewood (el geni compositor i
productor de la millor Nancy Sinatra), Roy
Orbison, Elvis Presley o Scott Walker, que han influït en el seu
recognoscible estil de crooner del
segle XXI.
Com podreu apreciar a la CdD
d'avui, el tema homònim que enceta, a mode de suite, el que, per a mi, és el seu millor LP, la seva elegant veu
de baríton s'embolcalla amb exuberants arranjaments orquestrals que tenen
continuïtat en la resta de l'àlbum (Just
Like The Rain, Hotel Room, The Ocean, Born Under A Bad Sign...), tan
romàntic com poc amarg ni autocompassiu. Un disc en el que hi trobarem trets de
rockabilly, country i primitiu rock & roll, així com de blues, jazz i pop vintage dels anys 40 i 50, el que el converteix en una obra com
d'una altra època que, no obstant, és perfectament vigent.
Imagineu-vos ara a un home, sol
en aquesta cantonada de Fargate amb Church Street, de Sheffield, un plujós
vespre de tardor, mirant, esperant que passa, com reflecteix la primera part de
la tornada que fa:
I’m going down town where thre’s
music Vaig baixar a la ciutat, on hi ha música
I’m going where voices fill the air Vaig on les veus omplen l’aire
Maybe there’s someone waiting for
me Potser hi ha algú esperant-me
With a smile and a flower in the
hair Amb un somriure i una flor al cabell
I que, malauradament, no acaba
bé, ja que ningú no l'espera...ni somriures ni flors apareixen per en lloc.
- RICHARD HAWLEY. Coles Corner. Coles Corner (2005).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada