Reconec que em vaig posar el disc
de BILLIE EILISH amb escepticisme.
El mateix amb el que segueixo els passos de l'activista sueca GretaThunberg, originat pels prejudicis
derivats de la seva curta edat i, potser subconscientment, pels desordres neuropsicològics
que semblen afectar-les. Però, de seguida, abans d'acabar d'escoltar l'àlbum,
me'n vaig adonar que hi havia una artista molt interessant. Una noia de 17 anys
al mèrit de la qual no és aliè el seu polifacètic germà Finneas O'Connell, compositor i coautor, a més a més de productor,
del disc, un dels dos músics que l'acompanyen en els seus directes...i actor
ocasional (a la sèrie Modern Family
entre altres), qui li va prestar el tema Ocean Eyes amb que es va donar a conèixer amb 15 anys. Una
publicació convertida en fenomen viral a les xarxes, seguida d'altres com Bellyache, Bored (inclosa a la banda
sonora de la sèrie 13 Reasons Why) i
d'altres, recopilades a l'EP Don't Smile
At Me (2017), o Lovely, amb la
col·laboració de Khalid (per a la
segona temporada de la esmentada telesèrie), que la van convertir en una icona
abans de publicar el seu primer LP, When
All Fall Sleep, Where Do We Go? (2019), que va presentar tan austera com
reeixidament fa poques setmanes al Palau Sant Jordi de Barcelona.
Un disc amb 14 tracks que transiten del rhythm & blues i el pop a la electrònica sense perdre
homogeneïtat, amb unes lletres que transmeten l'angoixa d'una generació,
coneguda com a Z, caracteritzada per
l'abandó dels sentiments revolucionaris per cercar la individualitat, defugir
tabús socials com les drogues recreatives, la sexualitat, la identitat de
gènere o les malalties mentals i patir ansietat per la sobreexposició
informativa i el sobreús de les xarxes socials.
Unes composicions que, en algun
moment, ens recorden a conegudes del blog
com Lana Del Rey o Lorde, que la de Los Angeles,
Califòrnia, interpreta amb arranjaments foscos i minimalistes i amb una
estètica deliberadament asexuada, amb roba ampla i extravagant que no ha
impedit que es converteixi en imatge de marques com Apple o Calvin Klein i
esdevingui la adolescent carismàtica per excel·lència del que portem del segle
XXI, i de les en destacaria algunes inspirades en relacions fracassades com Bad Guy (el seu hit més conegut), Wish You Were Gay o 8; en el simbolisme cristià, com As The Good Girls Go To Hell; la pèrdua
d'un amic (el raper XXXTentation,
assassinat amb 20 anys uns mesos abans), a Bury A Friend, i la que he triat per a CdD, una abrasiva balada electrònica sorgida
de la escena d'un episodi de la sèrie Sherlock
en la que el malvat Jim Moriarty (interpretat per Andrew Scott) diu "Hauries de veure’m amb una corona", és
a dir You Should See Me In A Crow.
- BILLIE EILISH. You Should See Me In A Crow. When We All
Fall Asleep Where Do We Go? (2019).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada