Will Toledo és un jove músic nord-americà de Virginia,
actualment resident a Seattle, Washington, que, des del 2010 al 2013, ha
publicat una dotzena de discos a la plataforma digital Bandcamp, gravats de manera casolana, el que habitualment anomenem
en "baixa fidelitat" (lo-fi)
amb el programa que porta incorporat el seu ordinador portàtil, el micròfon del
qual va descobrir que recollia millor la veu si cantava des del seient del
darrera, penjant el PC al "suport per al cap del seient del cotxe" (el
que habitualment anomenem “reposacaps”), terme que es va convertir en el seu
nom artístic.
Aclarit el dubte que aquest extravagant nom de CAR SEAT HEADREST us devia suscitar,
direm que als 23 anys ja porta dos àlbums publicats per una discogràfica,
concretament Matador Records, molt
ben acollits per la crítica i el públic. I si el primer, Teens Of Style (2015), no era més que una col·lecció de temes
prèviament gravats i autoeditats a la Bandcamp,
el segon, Teens Of Denial (2016), amb
l'acompanyament d'una banda completa i una producció definitivament neta i
ambiciosa a càrrec de Steve Fisk, el
podem considerar el seu debut pròpiament dit i, en el meu parer, per la porta
gran.
Un disc llarg, de més de 70 minuts, d’indie-rock basat en guitarres
elèctriques i acústiques que ens evoquen vells coneguts del blog com Dinosaur Jr, Pixies o Yo La Tengo i a altres que estan per
ser-ho, com Pavement, Guided By Voces o Wire, amb estructures melòdiques complexes i poc convencionals i
lletres introspectives que retraten amb mal humor tota una generació de joves,
la seva, maltractada econòmicament per la cobdícia de les anteriors.
Un àlbum del qual se'n van haver de destruir còpies
físiques per un valor de 50.000 $, al no obtenir finalment el permís de Ric Ocasek, per incloure una versió de Just What I Needed, un tema de The Cars, però que podreu escoltar en
la versió digital que corre per la xarxa titulada Just What I Needed/Not Just What I Needed , i del que en
destacaria altres tracks com Destroyed By Hippie Powers, Drunk Drivers/Killer Whales o The Ballad Of The Costa Concordia, en el
que utilitza el naufragi provocat per l'infame capità italià com a metàfora per
una crítica social sobre la lluita entre l'individu i la comunitat, una sensacional
composició, la durada de la qual, més de 11 minuts, se'n surt de
l'estàndard de la CdD, per el que he escollit com a tal la que obre el
disc, la també magnífica Fill In The
Blank, que comença reconeixent "estar tip d'omplir l'espai en
blanc":
I'm so sick of (fill in the blank)...
i reivindica el seu dret a estar deprimit a la
tornada:
You have no
right to be depressed
You haven't tried hard enough to like it
Haven't seen enough of this world yet
But it hurts, it hurts, it hurts, it hurts...
- CAR SEAT HEADREST. Fill In The Blank. Teens Of Denial (2016).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada