El proper dimarts, 22 de
novembre, actuarà a la Sala Apolo [2], de Barcelona, en KEVIN MÖRBY, un cantautor americà que, amb només 28 anys, ha
publicat quatre discos amb el grup de pop-rock
The Woods, en el que intervé com a
baixista, dos amb el projecte paral·lel The
Babies, que va formar amb Cassie
Ramone, del trio punk Vivian Girls i tres més en solitari, el
darrer dels quals, llançat fa uns mesos, havent abandonat definitivament la
banda mare.
I, sense menysprear la obra
anterior, ha estat aquest disc, resultat d'un canvi de residència de Brooklyn
(New York) a Califòrnia, concretament a una atrotinada casa al Mount
Washington, un verd turó a sobre de Los Angles, i la inestimable col·laboració
del productor Sam Cohen, de la banda
Yellowbirds, el de la seva
consagració.
A Singing Saw (2016), la característica veu amb dicció nasal de
l'autor, qui, arrossegant una mica les vocals, ens recorda en algun moment a
(...l'ejem! Premi Nobel de Literatura) BobDylan, tot i que també hi trobem trets del recentment traspassat Leonard Cohen, es embolcallada per rics i exuberants cors i
arranjaments de teclats electrònics, cordes i vents a l'estil
"mariachi", que li proporcionen una dimensió extra.
Un àlbum amb precioses
composicions, com la homònima i llarga (més de set minuts) Singing Saw, la més pop i comercial Dorothy, Destroyer, Black
Flowers o la CdD, I Have Been To The
Mountain, emmarcada a l'idíl·lic paisatge del Mount Washington i inspirada
per la mort d'un tal Eric Garner, un
afroamericà assassinat per asfixia mentre el detenia la policia de New York el
2014, una mordaç cançó de protesta que el torna a emparentar amb el mestre
Dylan.
- KEVIN MÖRBY. I Have Been To The Mountain. Singing Saw
(2016).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada