Anit MICAH
P. HINSON va presentar a la Sala Razzmatazz, de Barcelona, el seu darrer
treball, The Holy Strangers (2017).
Jo no hi vaig estar però me'n recordo perfectament de la seva actuació a
Bikini, l'entrada al qual il·lustra aquest post,
en el concert de la gira del disc Micah
P. Hinson And The Red Empire Orchestra (2008), en el que es va passar tant
temps cantant com fumant i parlant amb el respectable.
I és que a aquest xerrameca song-writer (disculpeu l'anglicisme, deixem-ho en cantautor) nascut
a Memphis, Tennessee (USA) i criat a Abilene, Texas, sempre li ha agradat
exposar amb una mena d'impuls catàrtic, la seva turbulenta, tot i què no
contrastada, biografia, que inclou l'aparellament amb una dona bastant més gran
que ell, ex-model i vídua d'un guitarrista de rock, una "femme fatale"
a la que es referiria posteriorment com la "vídua negra", que el va
introduir en el consum de tranquil·litzants i altres substàncies, pel que
acabaria passant uns mesos a la presó abans de complir els 20 anys.
I va ser que, expulsat de casa pels seus pares i
malvivint a Austin, va conèixer a John
Mark Lapham, del grup de pop de
cambra anglo-texà The Earlies, qui
el va presentar a la discogràfica Scetch Book Records, de Glasgow, Escòcia, per
acabar gravant als Airtight Studios, de Manchester (UK), el disc que
significaria el seu debut, produït pel mateix Lapham i acompanyat pel seu grup,
rebatejat per a la ocasió amb el nom que figura al títol, The Gospel Of Progress (2004).
Un àlbum en el que la veu trencada i profunda, amb
deix de cantautor country tamisada
per trets de la seva generació, com l'angoixa i la calma, s'acompanya d'una
guitarra acústica més aviat rudimentària i de diversos instruments com
teclats, acordió, cordes i vents, que l'hi proporcionen un exuberant teló de
fons que em recorda uns vells coneguts del blog,
els Tindersticks. Un disc que va ser
molt ben acollit per la crítica i un reduït però selecte (ejem!) nucli de
seguidors, entre els que em conto, que no va fer més que augmentar amb el
següent, gravat a Abilene amb altres acompanyants, ara sota el nom de Micah P. Hinson And The Opera Circuit
(2006) i mitja dotzena més.
The Gospel Of
Progress podem dir
que és un disc conceptual sobre el dolorós trencament d'una relació i
l'inevitable i terrible egoisme, fins i tot narcisisme, que la segueix i que
aquest poeta maleït de 23 anys, amb vivències de, si més no, cinquanta o
seixanta, exorcitza amb la música, que esdevé una forma de curació o
"progrés". Un àlbum el to general del qual l'estableix el track obridor, l'espectral Close Your Eyes, per acabar
magistralment amb el crescendo del llarg The
Day Texas Sank To The Bottom Of The Sea, amb onze temes més, dels que en destacaria
The Possibilities, Patience i el que he triat com a CdD.
Es tracta de I
Still Remember, la pista número 7, una composició tan sòbria (la banda no s'escolta fins al darrer minut) com intensa,
en la que Hinson i la vocalista Sarah
Lowes interpreten el mateix vers de manera enganyosament senzilla ja que,
només canviant els pronoms, juguen ambiguament amb el sentiment de culpa:
You're (ell, I was dirà ella) the one that said Tu ets (jo era) la que vas (vaig) dir
What doesn't
kill you will make you stronger... El que no et matarà et farà més
fort...
Us recomano escoltar la versió original del tema, el vídeo és prescindible, només per a que comproveu la seva xerrameca (i sembla que la substitució de la cigarreta per un brick de llet). I no us perdeu el detall de la guitarra, "tunejada" a l'estil Woody Guthrie.
Us recomano escoltar la versió original del tema, el vídeo és prescindible, només per a que comproveu la seva xerrameca (i sembla que la substitució de la cigarreta per un brick de llet). I no us perdeu el detall de la guitarra, "tunejada" a l'estil Woody Guthrie.
- MICAH P. HINSON. I
Still Remember. Micah P. Hinson And The Gospel Of Progress (2004).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada