Encara adolescents, les bessones Katie, a la guitarra, i ALLISON CRUTCHFIELD, a la bateria, van
iniciar una carrera musical a la seva Birmingham, Alabama, natal amb
bandes com Bad Banana i P.S. Eliot que es va bifurcar amb la
primera al capdavant de Waxahatchee
i, ara com a cantant principal i guitarrista del grup de punk-rock Swearin' la
nostra heroïna d'avui.
Però el final de la relació sentimental
l'any 2015 amb l'altre guitarrista, Kyle
Gilbride, ho va ser també del grup, el va donar peu a una carrera com a
solista que, precedida d'un EP, Lean In
To It (2014), ha debutat, amb 28 anys, amb el magnífic Tourist In The City (2017), un àlbum més a afegir a la collita de
cantautores protagonistes de recents CdD, com Angel Olsen o Mitski (PJ Harvey juga en una altra lliga).
Tourist...és el que sovint anomenem un disc de ruptura en el que, amb la producció
de Jeff Zeigler i l'ajut del grapat
de sintetitzadors analògics del seu estudi de Philadelphia, Pennsylvania,
localitat on resideix actualment, la compositora, cantant i multiinstrumentista
(guitarres, piano, sintetitzadors...) i la col·laboració de la germaníssima en
les veus, ens mostra reflectit amb enginy el seu estat d'ànim que va de la ira
i la tristor a la sensació d'alliberament, al que probablement haurà contribuït
la nova relació amb el baixista Sam
Cook-Parrott.
Una obra literariament autobiogràfica i
musicalment amb arranjaments pop
allunyats de la urgència punk del seu debut, que s'inicia amb Broad
Daylight, un poderós tema "a capella" que prepara l'escenari per
a un viatge de 33 minuts, amb 10 commovedores, tot i què variades, composicions
de les que en hi ha una, el track
número quatre, que semblava predestinada a CdD.
Em refereixo a Dean's Room, amb una lletra introspectiva però un ritme enèrgic,
basat en la electrònica "vintage" i la bateria, que demana a crits
que us aixequeu i balleu:
You
just wanna catch me alone
You just
wanna catch me alone...
- ALLISON CRUTCHFIELD. Dean's Room. Tourist In The City (2017).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada