De la dissolució, l'any 2017, del grup de noise-pop de Cardiff,
Gal·les, Joanna Gruesome (en endavant JG) en va sortir tota una
constel·lació d'altres d'interconnectats i menys reconeguts com Ex-Vöid
o Sniffany And The Nits, fins que el 2019, a Londres, els exmembres i
compositors principals Owen "O" Williams a la veu i George
"GN" Nichols a la guitarra, amb la participació del baixista Max
"Wozza" Warren també ex-JG, i el bateria Matthew Green,
van crear THE TUBS, formació que ha debutat fa uns mesos amb un àlbum, Dead
Meat (2023), que agradarà a tots aquells a qui us entusiasmi, com a mi,
el "rock de guitarres".
Un disc per a l'enregistrament del qual han contat amb la col·laboració del teclista Gus Beamisch i de la cantant, i antiga JG, com no?, Alanna "Lan" McArdle als cors, en el que les lletres, majoritàriament recurrents sobre patologies mentals com el TOC que afecta Williams, s'expressen amb obvies referències al jangle-pop americà, via Austràlia (com en els tres primers temes, Illusion Pt. II, Two Persons Love i I Don't Know How It Works), a l’indie-rock universitari a l'estil REM (a l'homònima Dead Meat) o Hüsker Dü/Sugar (That's Fine i Round The Bend), al post-punk a lo Television (Sniveller), al folk-rock britànic dels 70, conegut com a "so Canterbury", amb Williams i McArdle en els papers que feien Richard i Linda Thompson a Fairport Convention (Duped) o, pel tractament de la veu i, sobretot, de la guitarra de Nichols, a mítics grups, britànics com ells, dels 80, com The Smiths o The Cure, en la track que el finalitza i CdD d'avui, Wretched Lie, que us recomano escoltar en la versió del vídeo oficial, l'altre, el directe, només l'he afegit per "allò de les cares".
Tot un compendi de rock alternatiu en aquests nou temes esmentats i
en tan sols 27 minuts! Com diu aquell antic refrany castellà, "lo
bueno, si breve...".
- THE TUBS. Wretched Lie. Dead Meat (2023).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada