Amb un nom extret del d'un bloc d’habitatges
de la casa del cantant i guitarrista Barry Johnson a Torrance, localitat
del comtat de Los Angeles, JOYCE MANOR és una banda creada per aquest i
el guitarrista Chase Knobbe, a la que s'hi afegiria el baixista Matt
Ebert i un considerable nombre de bateries que no han aportat
estabilitat a aquest lloc instrumental del combo.
Un grup de power-pop
amb ingredients indie, punk-rock i, fins i tot, emo, que,
des del seu reeixit debut amb l'àlbum homònim el 2011, han publicat cinc LP
més, alguns tan ben acollits com el tercer, Never Hungover Again
(2014) i el quart, Cody (2016), produït per Rob Schnapf i amb la
col·laboració de la nostra coneguda Phoebe Bridgers.
Una carrera a la que Johnson
volia donar descans indefinit quan la pandèmia Covid-19 els va obligar a un
llarg confinament que van aprofitar per composar i gravar el recent publicat 40
oz. to Fresno (2022). Un disc -amb un títol que ret tributa al 40 oz. to
Freedom (1992) del també californià grup d'ska-punk Sublime-
produït pel mateix Schnapf, qui incorpora Tony Thaxton, dels Motion
City Soundtrack, com a bateria de sessió, en el que, per no trencar la
costum, interpreten composicions ultracurtes, gairebé totes inferiors als dos
minuts, del que, en poc menys de 17 minuts, en resulten nou tracks, la
primera de les quals és una versió del Souvenir (Architecture &
Morality, 1981) del grup de pop electrònic britànic Orchestral
Manoeuvres In The Dark, seguida d'altres petites perles com NBTSA, You're
Not Famous Anymore, amb un riff que recorda el Should I Stay or
Should I Go (Combat Rock, 1982) de The Clash; Don't Try
i la CdD, Gotta Let It Go.
Un tema enèrgic i apassionant que evidència l'enorme que pot arribar a ser un una peça de menys de dos minuts, concretament 1:56, i que agradarà a qui estimi el pop de guitarres de clàssics atemporals com Pixies, Weezer, Teenage Fanclub i tants altres dels que en podeu gaudir els seguidors blog.
- JOYCE MANOR. Gotta Let
It Go. 40 oz. to Fresno (2022).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada