THE REDS, PINKS AND PURPLES és el projecte personal de Glenn
Donaldson, el prolífic cantautor de San Francisco (Califòrnia) que, després
de formar part de diverses bandes, entre elles Painted Shrines (vegeu
aquí), a mitges amb Jeremy Earl, el líder de Woods (aquí), des
del 2019 porta editats cinc àlbums, el darrer dels quals, el recent The
Town That Cursed Your Name (2023), és el meu preferit.
Uns discos en els que barreja el jangle pop lo-fi típic de la dècada
dels 80 del segle passat amb l'indie de guitarres distorsionades del rock
universitari dels 90, per el que es perceben clares influències de
coneguts del blog com The Magnetic Fields, The Go-Betweens,
Teenage Fanclub o, fins i tot, dels meus idolatrats The Cure, en
una carrera en la que s'ha anat superant en cada publicació, fins a obtenir el
que considero un disc d’indie-pop perfecte.
Una obra amb dotze tracks al voltant dels tres minuts en els que,
embolcallades en brillants melodies amb prístines guitarres, expressa amb
lletres tan iròniques com agredolces les dificultats per sobreviure com a músic
a l'àrea de la badia, exemplificades en la desmoralització que provoquen
el microscòpics pagaments per part de les plataformes d'streaming (sense
esmentar noms).
Una track-list de la que en destacaria algunes com la
inicial Too Late For An Early Grave, Leave It All Behind, Burning Sunflowers, l'homòloga The
Town That Cursed Your Name o la escollida com a CdD d'avui, I Still Owe
You Everything, que podeu escoltar en la versió original del disc i en
un directe, de molt poca qualitat, només per "allò de veure-li la
cara" al bo de Donaldson.
- THE REDS, PINKS AND PURPLES. I Still Owe You Everything. The Town. That Cursed Your Name (2023).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada