PAINTED SHRINES és el resultat de la unió de dos músics, amics i amb
un immens talent en el camp del pop alternatiu americà, Jeremy
Earl, a qui els seguidors del blog coneixeu pel seu co-lideratge,
amb Jarvis Taveniere, en el grup Woods, i Glenn Donaldson,
antic membre del The Skygreen Leopards i, actualment, al davant de The
Reds, Pinks & Purples, que havia col·laborat amb aquells en nombroses
ocasions, sobretot a l'àlbum Sun And Shade (2011).
Un projecte que es va iniciar
l'any 2018 quan, en una setmana, van composar i gravar a l'estudi del segon,
tocant tots els instruments, a excepció del baix i el piano elèctric,
interpretats per Jeff Moller, dels Papercuts, un seguit de temes
que van quedar arraconats fins que, aprofitant l'aturada forçosa per la
pandèmia de la Covid-19, van acabar de polir i publicar, fa uns mesos.
Un disc, Heaven And Holy
(2021), tan senzill com meravellós, en el que predomina la
veu d'Earl i que ens evoca el relaxament i la emoció dels primers
àlbums de la seva banda mare, uns Woods en continu procés evolutiu.
Una obra en la que predominen unes melodies brillants, marca de la casa, i unes
guitarres lluminoses, amb un punt de psicodelia al mode de The Byrds
que, en algun moment, per influència de Donaldson i els seus pedals de
distorsió, no defugen la cruesa elèctrica.
Un LP amb una dotzena
de tracks, cinc d'elles instrumentals, com Panoramic i The Bzc,
de les que en destacaria algunes com Gone, les homònimes Painted
Shrines i Heaven And Holy i la que l'enceta i he triat com a CdD, Saturates
The Eye. Un tema d'aire sixties, i un disc en general, que ens
convida a gaudir del pas del temps i de les petites coses de la vida amb la
empatia que desprenen els autors, la suma dels quals extreu el millor
de cadascun, per el que es d'esperar, i així ho desitjo, que el projecte tingui
continuïtat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada