MN(I)O 9:
Encara ara, en el moment de publicar aquest post, tinc dubtes sobre si la CdD d'avui es mereix la etiqueta de "Música Negra (Injustament) Oblidada-MN(I)O", ja que la seva transcendència en la música popular queda lluny de les seves predecessores, per el que accepto d'entrada les recances que pugui suscitar entre els seguidors del blog.
Encara ara, en el moment de publicar aquest post, tinc dubtes sobre si la CdD d'avui es mereix la etiqueta de "Música Negra (Injustament) Oblidada-MN(I)O", ja que la seva transcendència en la música popular queda lluny de les seves predecessores, per el que accepto d'entrada les recances que pugui suscitar entre els seguidors del blog.
Parlem de BARRY WHITE, un texà criat en un ghetto de Los Angeles (Califòrnia, USA), que va tenir la
"sort" d'anar a la presó uns dies per un petit furt, el que el va fer
reflexionar per abandonar les pernicioses bandes juvenils i dedicar-se al que
veritablement li agradava, la música, món en el que aviat va obtenir
reconeixement, tot i què com a compositor i productor. Així, va crear el trio
vocal femení Love Unlimited, amb una
de les quals, Glodean James, es va
casar, i una fantàstica orquestra de 40 músics, The Love Unlimited Orchestra, amb la que acabaria gravant ell
també.
Posseïdor d'una preciosa veu de
baríton, van ser els seus col·laboradors els que el van empènyer a interpretar
les seves composicions, a les que l'arranjador Gene Page, amb formació de conservatori, va dotar un so clàssic i
modern alhora. L'instrumental Love's Theme,
editat en single i posteriorment a
l'àlbum Rhapsody In White (1974), el
va portar a la fama mundial però va ser el seu tercer LP, Can't Get Enough (1974), el més impressionant d'una discografia que
comprèn més de 25 obres, fins a la seva mort, el 2003, amb només 58 anys, per
complicacions derivades de la hipertensió arterial.
En aquest disc White i Page
demostren les seves habilitats per a temes instrumentals amb dos breus
interludis musicals que enceten i tanquen l'obra, Mellow Mood parts 1 i 2, però son Can't Get Enough Of Your Love, Babe i You're The Firts, The Last, My Everything, la CdD, els dos hits que l'han fet universal.
Els exuberants arranjaments orquestrals
i la veu tan sensual l'han posicionat com a "cantant de dormitori",
grup en el que en destaquen Isaac Hayes
i Marvin Gaye pel fet d'afegir
dimensions espirituals i socials en els seus treballs i que, per limitar-se
exclusivament a temes amorosos, infravaloren (i d'aquí el meu dubte de
qualificar-lo de MN(I)O) al nostre
protagonista, qui, no obstant, els guanya per golejada a l'hora de contar els
nens que han estat concebuts amb la seva música.
- BARY WHITE. You’re The First, The Last, My Everything.
Can't Get Enough (1974).